בלוג

פה המקום שלי לחזור למקורות – בלוגר מטייל, או מטייל בלוגר. פה תוכלו לקרוא על הטיולים, הרשמים והחוויות שלי, ועל מחשבות, תהיות ורעיונות בנוגע לטיולים במזרח ובכלל.

קאסול ועמק פרוואטי

עמק פרוואטי הוא אחד ממוקדי התיירות של צפון הודו – נופים ירוקים, אווירה שקטה, פסגות מושלגות והרבה קסמים.

טרקים בצפון הודו

כשחושבים על טרקים בהימלאיה, ישר חושבים על נפאל, אבל גם לצפון הודו יש המון מה להציע בתחום.

דהרמסלה

דהרמסלה – אחד המקומות הכי מוכרים למטיילים בצפון הודו, ולא סתם. בדהרמסלה יש הכל – טבע, כפרים, תרבות, רוחניות, סדנאות, טרקים ושלווה.

טרק סובב אנאפורנה בנפאל

טרק סובב אנאפורנה הוא ללא ספק הטרק הפופולרי ביותר בקרב ישראלים שמטיילים בנפאל – בגלל היופי, המגוון, הנגישות, ורמת הקושי.

אוכל הודי

לאכול עם הידיים בהודו ונפאל – האם זה כ"כ נורא?

כל מי שיכנס לדהאבה (מסעדת פועלים הודית/נפאלית) יראה זאת – רבים מההודים והנפאלים אוכלים בעזרת הידיים. לפני שאתם קובעים בנחרצות כי מדובר במנהג פרימיטיבי או לא הגייני, חכו רק רגע. בואו נדבר על זה.

עמק קטמנדו

עמק קטמנדו הוא השטח שמסביב לקטמנדו, בירת נפאל. זה אזור של מישורים וגבעות, מלא בכפרים ועיירות, שדות, יערות וטראסות חקלאיות.
יש כמה מקומות מתויירים בעמק, אבל רובו לא מתוייר, וזו הזדמנות נהדרת למפגש עם נופי הגבעות, ובעיקר עם המקומיים בנפאל.

טיול בשבע האחיות (צפון מזרח הודו)

שבע האחיות הן שבע המדינות הנמצאות בצפון מזרח הודו, במובלעת השוכנת בין בהוטן, סין, מיאנמר ובנגלדש. טיול שם הוא הזדמנות לחוות תרבות ונופים אחרים בהודו, עם מינימום תיירות.

טרק פון היל בנפאל

פון היל הוא אחד הטרקים הפופולרים בנפאל – הוא קצר, הוא פשוט, והוא מגיע לנקודת תצפית מדהימה על רכס האנאפורנה, מנאסלו, דאוולגירי, נילגירי ועוד.

ואטה וקודאיקנאל

קודאיקנאל היא עיירה הררית בשרשרת הרי הגהאט המערביים, במדינת טאמיל נאדו אשר בדרום הודו. הסיבה העיקרית להגיע היא הנוף והטבע המהמם שמסביב.

מונאר

מונאר היא עיירה הררית בקראלה שהוקמה ע"י הבריטים, אשר הפכו אותה למעצמת תה.

שדה תעופה

11 הטעויות הגדולות בטיול במזרח

לאורך השנים עזרתי להרבה מטיילים שעשו הרבה טעויות בטיול שלהם, אבל יש כמה שחוזרות על עצמן שוב ושוב. אז קבלו אותן, 13 הטעויות הגדולות בטיול למזרח!

רגישות תרבותית בטיול במזרח

כשאנחנו מטיילים במזרח, אנחנו אורחים בתרבות אחרת לגמרי, שלפעמים יכולה להראות זרה ומוזרה. במקום לשפוט את המקומיים עפ"י הערכים התרבותיים שלנו, כדאי שננסה להסתכל על זה אחרת.

ילדים בנפאל

5 טיפים לתיירות אחראית במזרח

כשאנחנו מטיילים אנחנו בתחושת חופש ושחרור, אבל למעשים שלנו עדיין יש השפעה, והיא לא תמיד טובה. הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם כשמטיילים במזרח בנוגע להתנדבות, חיות, ילדים ועוד.

טיסה

עולם הטיסות החדש להודו

עולם הטיסות להודו השתנה ללא היכר בשנה וחצי שחלפו במהלך תקופת הקורונה והסגרים. עכשיו, עם הפתיחה של הודו לתיירות, הגיע הזמן לעשות היכרות מחדש ולהבין איך כדאי לטוס להודו.

תצפית על האוורסט

הדרך שלא הושלמה לאוורסט בייס קמפ

באפריל 2021 יצאנו, יעל ואני, לטרק האוורסט בייס קמפ בנפאל. זה היה טיול-אחרי-תואר של יעל, שהפך לירח דבש, שהפך לטיול-אחרי-קורונה (ככה חשבנו לפחות).

חזרה לתרמילאות, טייק 4

"איזה אמיצים אתם, איך אני מקנא בכם!"

שמעתי המון גרסאות שונות של המשפט הזה בימים האחרונים. אנשים לא מאמינים שאפשר לטוס עכשיו לכמה חודשים, ועוד למזרח. ועוד בגיל 32. ועוד אחרי שכבר היית בשלושה טיולים ארוכים במזרח ועוד אינספור קצרים.

מבחן אמריטסר

החוויה הראשונה שלי מאמריטסר הייתה גם החוויה הראשונה שלי מהודו. אמריטסר זרקה אותי בכל הכח והעצמה לוייב והתרבות של הודו, ומאז לא הרפיתי.
אז למה כ"כ הרבה אנשים מפחדים מאמריטסר וממקומות דומים?
זה קשור לאיך שאנחנו מטיילים…

הודו עם נהג צמוד?

הודו כבר לא שייכת רק לתרמילאים. בשנים האחרונות מגיעים להודו גם משפחות ומטיילים מבוגרים. הם נוטים לטייל בהודו עם נהג צמוד, אך לדעתי, זה לא תמיד הפתרון.

טרקים בנפאל – להספיק או לקחת את הזמן?

כולם רוצים להספיק כמה שיותר טרקים בנפאל. איך יודעים כמה זמן הטרק יקח? כמה טרקים אפשר להכניס בזמן שיש לנו? ואולי כדאי לקחת את הזמן ולהנות מטרק אחד ולא לדחוס?

5 טיפים לקראת הטיול הגדול במזרח

החלטתם שאתם טסים, חסכתם כסף, קניתם טיסה. ומה עכשיו? עד כמה לתכנן? באילו מדינות לטייל? איך מתנהלים בטיול? הנה כמה טיפים חשובים לקראת הטיול הגדול במזרח.

ואז האדמה רעדה

זו הייתה עוד הליכה רגילה כשמעלינו ומתחתינו עצים במדרון תלול עם שביל באמצע, נהר למטה והר מקביל מעברו השני של הנהר. נוף קלאסי של נפאל. ואז האדמה רעדה.

KRMEF

KRMEF

KRMEF הוא ארגון קהילתי שיושב לא רחוק מקטמנדו ורוצה להתפתח, וזה יכול לשבת לכם בול על התוכניות. פוסט של בן מורג.

מרקהו

צ'אנדריגי למרקהו – סיפור דרך

הטרק מצ'אנדרגירי למרקהו עובר במקומות לא מתויירים בדרום עמק קטמנדו שבנפאל. מי שיצא לטרק יקבל הזדמנות לראות את הנופים הכפריים של נפאל במלוא תפארתם – השדות, הטרסות והאנשים החביבים.

צ'אנדרגירי

צ'אנדרגירי ( Chandragiri) היא נקודה היסטורית ואסטרטגית המשקיפה על עמק קטמנדו מגובה 2500 מ'. זהו טיול יום נהדר מקטמנדו למי שמחשפש תרבות, היסטוריה ונוף.

איך הכל התחיל…

‘אל תסתכל אחורה, אל תסתכל אחורה’, אמרתי לעצמי, והמשכתי לצעוד לעבר הבידוק הבטחוני. נשימה עמוקה.

0
    0
    סל הקניות שלך
    הסל שלך ריקחזרה

    כל העדכונים על המזרח -
    עד אליכם!

    קבלו למייל טיפים, עדכונים והמלצות על טיול בהודו, נפאל ומיאנמר!