טיסות למזרח: חלק ד' – חיפוש והזמנת טיסות

מתי להזמין טיסה? כדאי להזמין ישירות ליעד? דרך סוכן או אתר אינטרנט? כדאי לקנות כרטיס דרך Skyscanner? בואו נדבר על כל מה שקשור לחיפוש והזמנת טיסות.

מאת: תום לנדאו.
עודכן לאחרונה ב: 24.12.22.


זהו מדריך רביעי מתוך סדרת מדריכי הטיסות למזרח, ובו נעסוק בהרחבה בכל מה שקשור לחיפוש והזמנת טיסות למזרח.

שאר חלקי הסדרה:


כמה זמן מראש להזמין טיסה?

ככל שתזמינו את הטיסה יותר זמן מראש, כך היא תהיה זולה יותר. לפעמים המחיר נשאר זהה למשך זמן רב, אך סביר שלפני הטיסה הוא יעלה. כמובן שלעתים ישנם מבצעים מיוחדים המוזילים מחירים, אך אלו הם היוצאים מן הכלל.

בכלל, בימים אלה מחירי הדלק רק עולים ועולים, כך שגם מחירי הטיסות צפויים לעלות. אם מדובר על תקופות חגים/סילבסטר, המחירים יהיו גבוהים במיוחד.

חיפוש והזמנת טיסות: היעד והמוצא

לפני שניגשים לחיפוש והזמנת טיסות, כדאי לדעת מה נקודת המוצא ומה נקודת היעד, נכון? נשמע טריוויאלי? לא כמו שאתם חושבים…

שדות תעופה מרכזיים ומשניים

בדרך כלל עדיף שהטיסה מישראל למזרח תהיה לשדה תעופה מרכזי – כלומר, שדה שמחובר ליעדים רבים ושהיצע הטיסות אליו וממנו גדול. באנגלית מתייחסים אל מקומות כאלו בדרך כלל בתור Transport Hub.

דוגמאות לשדות תעופה מרכזיים במזרח: מומבאי, דלהי, בנגקוק, הונג קונג, סינגפור וגם קואלה למפור, שפחות רלוונטי לרובנו.

אם אתם טסים למקומות כמו נפאל, לאוס, מיאנמר וקמבודיה – מדובר במדינות ששדות התעופה הבינ"ל שלהם מקושרים למעט יעדים, כך שהזמנת טיסה ישירות לשם תהיה בדרך כלל יקרה יותר.

במקום זאת, הזמינו טיסה מישראל לשדה המרכזי הקרוב, ומשם טיסה נוספת בנפרד. כמובן שזה רלוונטי רק במקרה ומותר לעשות self transfer בשדה המרכזי הזה, מבחינת נהלי כניסה, קורונה, בידוד וכו'.

למשל: עבור קטמנדו, הזמינו טיסה לדלהי/מומבאי/בנגקוק, ומשם לקטמנדו. עבור מיאנמר, לאוס וקמבודיה, הזמינו טיסה לבנגקוק, ומשם המשיכו למדינת היעד.

שימו לב שיש המון בעייתיות ב-self transfer – במקרה שהטיסה הראשונה נדחית או מתבטלת, או שהתיקים שלכם מתעכבים, אתם תהיו בבעיה. לכן, אני ממליץ לקחת הפרש שעות גדול בין טיסות כאלו, ולעשות self transfer בתוך המזרח, ולא בדרך אל או מהמזרח.

טיסות פנים בנפרד

אותו כלל חל על טיסות פנים – רוצים לטוס לצ'אנג מאי? הזמינו טיסה לבנגקוק, ומשם בנפרד לצ'אנג מאי. רוצים לטוס לדהרמסלה או ללה? הזמינו טיסה לדלהי ומשם ליעד ההמשך בנפרד.

אם זו מדינה שדורשת בידוד בכניסה, תתעלמו. עדיף להזמין ישירות ליעד הסופי.

שינוי המוצא

לפעמים שווה לבדוק אם יש טיסות זולות יותר ממקומות קרובים יחסית.
לדוגמא: טיסה לבנגקוק מירדן, טיסה לקטמנדו מבולגריה, טיסה לסינגפור מאתונה.

אבל שוב, חשוב לבדוק מה המשמעות של להגיע לשם מבחינת נהלי קורונה, וחשוב לקחת בחשבון שזה self transfer בדרך למזרח – אתם יכולים פתאום להיתקע באיזו מדינה אירופאית כשהטיסה למזרח התבטלה.

הזמנת הטיסה

אז אתם יודעים מה נקודת המוצא ומה נקודת היעד, ועכשיו הגיע הזמן להזמין את הטיסה. קודם כל נבחר תאריכים, ואז נבין מאיפה ואיך כדאי להזמין.

גמישות בתאריכים

חשוב לזכור שלא כל קווי הטיסות פעילים כל יום. אייר אינדיה, למשל, לא טסים מת"א לדלהי כל יום, וגם לטיסות אלעל לתאילנד יש את הימים שלהם.

גם כשקו מסוים פעיל כל יום, לפעמים יהיו הבדלי מחירים משמעותיים בין הימים. אם יש לכם גמישות בתאריכים, תבדקו גם כמה ימים אחורה וקדימה. ישנם מנועי חיפוש שיכולים לעזור לכם בזה (ועל כך נדבר עוד רגע).

הזמנת טיסה דרך סוכן נסיעות או עצמאית באינטרנט?

הזמנה דרך אתר אינטרנט כמעט תמיד תהיה זולה יותר, כי סוכנים לוקחים עמלה גבוהה יותר.

אבל… סוכן טוב שמתמחה במזרח אולי ידע למצוא טיסות זולות יותר משתמצאו לבד.

בנוסף, סוכן יעזור לכם במקרה שאתם צריכים לטפל בביטול טיסה או שינוי תאריך חזרה, ובתקופה הזאת זה בהחלט יכול לקרות הרבה. העמלה שווה את זה.

אני מאוד ממליץ להזמין דרך סוכן הנסיעות אריק בייטשר – הוא מכיר מעולה את המזרח, שירותי, ואפשר להזמין דרכו גם טיסות פנים בהודו. אפשר לכתוב לו בוואטסאפ.

אם כבר החלטתם להזמין טיסה מאתר אינטרנט ולא מסוכן, תדאגו שזה יהיה אתר ישראלי, כך שחוק הגנת הצרכן יחול עליכם, וכדי שאם יתעורר הצורך, יהיה לכם עם מי לדבר.

אני מאוד ממליץ להזמין טיסות מאתר אקספלורר – הוא אתר נוח עם אפשרויות חיפוש שאין באתרים אחרים, מוקד תמיכה מעולה ואמין, מציג את כל המידע הרלוונטי כך שאין הפתעות, וגם האתר הישראלי היחידי שמאפשר להזמין טיסות פנים בהודו מכל החברות ההודיות.

איך להזמין טיסה מאתרי האינטרנט?

הזמנה במצב Incognito (גלישה פרטית)

קודם כל, לפני שמתחילים לחפש טיסה, נכנסים למצב Incognito בדפדפן שלכם. במצב זה האתרים לא יוכלו לשמור מידע על החיפושים שלכם ולזהות אתכם בחיפוש שני, שלישי והלאה, ולהקפיץ לכם מחירים בהתאם.

באיזה אתר לחפש?

קודם כל, ישנה הבחנה חשובה שהרבה אנשים מפספסים: ישנם אתרים שהם מנועי חיפוש טיסות, ואתרים אלו יפנו אתכם לאתרי הזמנת טיסות, שהם, למעשה, סוכנות נסיעות אינטרנטית.

מנועי חיפוש טיסות

המסע שלנו מתחיל במנועי החיפוש – כולם מכירים את Skyscanner, כמובן. אני באופן אישי מאוד אוהב גם את Kayak, והרבה מדברים בשבחו של Momondo.

אז איך אני מחפש?

חיפוש כשיש גמישות גדולה בתאריכים
אני נכנס ל-Skyscanner ומתחיל מלהבין מה הימים הזולים בחודש, ע"י בחירת חודש שלם ולא תאריך ספציפי.

ואלה תוצאות החיפוש:

Skyscanner יציג לי את מחירי ההלוך, וכשאבחר תאריך הלוך אוכל לראות גם את מחירי החזור. ניתן לראות זאת גם בצורת גרף:

אחרי שיש לי את התאריכים הזולים הרלוונטיים לי, אני אמשיך ואבצע את החיפוש כדי לבדוק שהתאריכים באמת זולים. לפעמים המחיר המוצג הוא תוצאה של חיפוש בן כמה ימים של מישהו אחר, שכבר איבד רלוונטיות, אז כדאי להמשיך בתהליך ולבצע את החיפוש כדי לקבל מחיר עדכני.

שימו לב שאין מחירים לכל התאריכים. אין זה אומר שאין טיסות בתאריכים האלו, אלא פשוט שאין מידע זמין כרגע. אם תבחרו תאריכים שאין לגביהם מידע, Skyscanner יבצע חיפוש וימצא מחירים, ובפעם הבאה שתחפשו כנראה שיוצגו מחירים אלו גם בתצוגת החודש.

והנה התוצאות, בצורת טבלה שמאפשרת להבין מה קורה ממש בקלות:

אחרי שמצאתי ב-Kayak את הטיסה הזולה בטווח של כמה ימים, אני אחזור ל-Skyscanner ואחפש גם בו את התאריכים הספציפיים האלה כדי לראות אם הוא מוצא את הטיסה הזאת במחיר זול עוד יותר.

אני מזכיר שעד כה השתמשנו במנועי חיפוש טיסות ולא באתרי הזמנת טיסות. עכשיו הגיע הזמן להזמין את הטיסה בפועל.

אתרי הזמנת טיסות

Kayak ו-Skyscanner ישלחו אותנו למס' אתרים שונים לצורך הזמנת הטיסות, וההפרשים בין האתרים יכולים להיות עצומים.

אבל המחיר הוא לא הדבר הכי חשוב – הרבה יותר חשוב לוודא שאתם קונים במקום בו תוכלו לקבל שירות – לבצע שינויים, לבטל, לשנות תאריך, להוסיף מזוודה…

העדיפות הראשונה שלכם צריכה להיות אתר ישראלי. אני מאוד ממליץ להזמין טיסות מאתר אקספלורר – הוא אתר נוח עם אפשרויות חיפוש שאין באתרים אחרים, מוקד תמיכה מעולה ואמין, מציג את כל המידע הרלוונטי כך שאין הפתעות, וגם האתר הישראלי היחידי שמאפשר להזמין טיסות פנים בהודו מכל החברות ההודיות.

יש שתי סיבות שבגללן נרצה להזמין טיסות מאתרים ישראלים – הראשונה היא שבאתרים ישראלים יש עם מי לדבר, והסיבה השניה היא שהם כפופים לחוקי מדינת ישראל, ובתוכם החוק להגנת הצרכן, המאפשר לכם לבטל רכישת כרטיס טיסה עד 14 יום לאחר מכן.

אם אין אתר ישראלי במחיר טוב, שווה לבדוק מחירים ישירות באתר חברת התעופה. קחו בחשבון שבמקרה כזה, אם תרצו לבצע שינויים/ביטולים, מוקדי התמיכה של חלק מחברות התעופה בעומס מטורף בימים אלה.

העדיפות האחרונה שלכם צריכה להיות אחד האתרים הבינ"ל הלא מוכרים המופיעים בתוצאות החיפוש. חשוב מאוד לבדוק את תנאי השירות של אתר כזה. אם הם מציעים חבילת שירות לקוחות בתשלום נוסף, תקנו אותה…
(אם לא תקנו אותה, תשלמו סכומי עתק אקסטרה על כל שינוי שתרצו לעשות)

האתרים הזולים שעולים בדרך כלל בתוצאות החיפוש ואני ממליץ להתרחק מהם כמו מאש: edreams, gotogate, kiwi…

הזמנת טיסות פנים

למדינות רבות יש אתרים מקומיים שיכולים להיות הרבה יותר מוצלחים ממנועי החיפוש ואתרי הזמנת הטיסות הבינ"ל. מומלץ לבדוק אם יש כאלה, ולבדוק מחירים גם בהם כשמזמינים טיסות פנים. אני, למשל, מחפש טיסות פנים בהודו רק בעזרת makemytrip, אבל לרוב בסוף מזמין באקספלורר, כי מעדיף להזמין באתר ישראלי.

בחירת מטבע ומיקום

רוב מנועי חיפוש הטיסות מאפשרים לכם להגדיר מיקום ומטבע. אני תמיד מחפש בדולר כי ככה נוח לי להבין אם המחיר זול או יקר. אבל… כשמחפשים במנוע חיפוש בינ"ל טיסות פנימיות, תמיד כדאי לנסות לחפש במטבע המקומי ואולי גם לשנות מיקום למדינה הרלוונטית. לפעמים המחיר יצנח…


ומה עם שאר השאלות שלכם בנוגע לטיסות במזרח?

זהו מדריך רביעי ואחרון מתוך סדרת מדריכי הטיסות למזרח.

טיסה נעימה!

שיתוף:

הסיפוק שלי מגיע מעזרה למטיילים במזרח: גם מעזרה לעומק ללקוחות שלי, אבל גם מהמון רגעים יומיומיים של עזרה קטנה למטיילים בשאלות, ובהשקעה באתר ובקבוצות המטיילים. זה הכל בשבילכם.

בדתות ההודיות נהוג מאוד לבקש ולתת daana: תרומה כראות עיניכם בתמורה לשירות כלשהו.

באופן דומה, אני מציע לכם לתמוך בפעילות שלי כראות עיניכם ולפי יכולותיכם. תודה!

מדריכים נוספים שיכולים לעניין אותך

יש לכם שאלה או התלבטות? צרו איתי קשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו לי תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    הסל שלך ריקחזרה

    כל העדכונים על המזרח -
    עד אליכם!

    קבלו למייל טיפים, עדכונים והמלצות על טיול בהודו, נפאל ומיאנמר!