טיסות למזרח: חלק ב' – הלוך-חזור או כיוון אחד?

כשמזמינים טיסות למזרח – כדאי להזמין הלוך-חזור או כיוון אחד? הנטיה הטבעית שלנו היא להזמין כרטיס הלוך-חזור, אך זהו לא בהכרח הפתרון הטוב ביותר…

מאת: תום לנדאו.
עודכן לאחרונה ב: 02.10.22.


זהו מדריך שני מתוך סדרת מדריכי הטיסות למזרח, ובו נעסוק בהרחבה בשאלה הגדולה בה נתקל כל מי שטס לטיול ארוך: האם להזמין כרטיס הלוך-חזור או כיוון אחד?

שאר חלקי הסדרה:


מתי חוזרים?
מאיפה חוזרים?
ואז הגיעה הקורונה
לשחרר את כרטיס החזור
צריך כרטיס יציאה?
מסקנות


כשאנחנו מזמינים טיסה לחו"ל לקראת טיול ארוך, הנטיה הטבעית שלנו היא להזמין כרטיסי טיסה הלוך-חזור. כי זה זול יותר, כי זה מציב מסגרת ברורה, כי למה לא, ובעיקר כי… אנחנו מתכננים לחזור. אז נזמין כרטיס חזור.

בפועל, זה לא בדיוק עובד ככה.
בואו נפרק את זה לגורמים.

מתי חוזרים?

אני מניח שאתם יודעים מתי אתם טסים, אבל האם אתם באמת יודעים מתי אתם חוזרים מהטיול? זוהי שאלה מאוד חשובה כשניגשים להזמין כרטיס טיסה לטיול ארוך.

אה, ולמקרה שתהיתם, התשובה היא 'לא'.

כשמדובר על כמה חודשים, לקבוע תאריך חזרה כמה חודשים קדימה זה לשחק בניחושים. מי יודע מה יהיה עד אז, אם תרצו להאריך או לקצר. למעשה, הסיכוי שיתאים לכם לחזור בדיוק בתאריך הזה הוא נמוך סטטיסטית. אז למה לבחור?

שינוי ראשון חינם

ישנן חברות תעופה המציעות לרכוש מראש כרטיס טיסה הכולל שינוי תאריך חזרה ראשון חינם. הבולטת מביניהן היא אלעל. זה אומר שאתם יכולים לשנות את תאריך החזרה פעם אחת ללא עלות נוספת, כל עוד מדובר בכרטיס באותה רמת מחיר. אם, למשל, תשנו לתאריך קרוב יחסית, סביר שיהיה מדובר בטיסה שהכרטיסים הזולים שלה כבר אזלו, ולכן תצטרכו להוסיף תשלום על הפרש המחיר. כלומר, שינוי ראשון חינם בערבון מוגבל.

היכונו לשינוי השני

נגיד שניצלתם את השינוי הראשון – הארכתם את הטיול בחודשיים. עכשיו תאריך החזרה מתקרב ואתם מגלים שאתם בעצם צריכים עוד שבועיים. ואולי להיפך – אתם מתגעגעים הביתה ורוצים לקצר. זהו תרחיש מאוד נפוץ.

אז עם מה נשארנו? קנינו כרטיס הלוך-חזור עם שינוי ראשון חינם, ולכן הכרטיס מלכתחילה היה יקר יותר. יכול להיות שגם הוספנו תשלום על השינוי הראשון כדי לפצות על ההפרש ממחיר הכרטיס המקורי. ואחרי כל זה אולי גם עשינו שינוי שני ושילמנו גם עליו.,
וכל זה כשרצינו לשנות תאריך, בלי לשנות מיקום…

מאיפה חוזרים?

אז אתם טסים לבנגקוק וחוזרים מדלהי?

וואלה.
בטוחים בקשר לזה? מאה אחוז? אולי לא תגיעו לדלהי, אולי תסיימו בדרום הודו, או שבכלל תזכרו בדרום מזרח אסיה? אולי תחליטו שסין יותר מגניבה?

גם אם זה לא נשמע סביר, יש סיכוי שנקודת החזרה שלכם תשתנה. זה קורה להרבה אנשים. זה טבוע עמוק באופי של טיול ארוך וגמיש.

פה אתם כבר בבעיה – אם לא תחזרו מנקודת החזרה המקורית, יש לכם שתי אפשרויות:

  1. להגיע לנקודת החזרה המקורית בטיסה נוספת. למשל, במקרה עליו דיברנו למעלה – לטוס מבנגקוק לדלהי רק כדי לעלות על הטיסה המקורית.
  2. להזמין טיסת חזור חדשה מנקודת החזרה החדשה, ולוותר לחלוטין על טיסת החזור המקורית. כלומר, להפסיד את הסכום ששילמתם על כרטיס החזור.
  3. יכול להיות שכחלק מתנאי הכרטיס שלכם, תוכלו לשנות את נקודת המוצא של הטיסה, אך זו לא תמיד אופציה, וגם כשכן, מדובר על קנס/תוספת תשלום של מאות דולרים.

בקיצור, גם אם אתם לא חושבים כך מראש, יש סיכוי טוב שלא תרצו לחזור מאותו המקום ובאותו הזמן שתכננתם.

ואז הגיעה הקורונה

כל מה שדיברתי עליו למעלה נכתב עוד לפני תקופת הקורונה, ועדיין נכון באותה מידה. אבל הקורונה רק מוסיפה לנו עוד חוסר ודאות בנוגע לטיסות בטיול ארוך: האם טיול שלנו בכלל באמת יהיה ארוך? האם קוי הטיסה שהיו בתחילת הטיול עדיין יהיו בסוף הטיול? אולי יסגרו אותם? אולי יפתחו חדשים? אולי נטוס למדינות שבכלל לא חשבנו עליהן מראש כי פתאום יש סגר או הגבלות במדינות בהן רצינו לטייל?

בקיצור, הבנתם.

לשחרר את כרטיס החזור

הפתרון: לא להזמין כרטיס חזור. כן, כן, לקנות כרטיס לכיוון אחד.

זה לא אומר שאתם לא מתכננים לחזור, וזו לא חייבת להיות אמירה או הצהרה לגבי הטיול שלכם או לגביכם.

זה סה"כ אומר שאתם רוצים לשמור על גמישות ולצמצם את כאבי הראש שיגרמו לכם מהצורך להתאים את עצמכם לטיסה שקבעתם לפני כמה חודשים.

נכון, זה יותר יקר.
כביכול.

למה כביכול? כי כרטיס לכיוון אחד משחרר אתכם מקנסות הביטול, הדחייה ושינוי היעד, והוא משחרר אתכם מהנטיה להזמין טיסות יקרות יותר המאפשרות שינוי ראשון חינם. ועוד של אלעל.

חוץ מזה, כסף זה לא הכל. תחשבו כמה בלגאן יעשה לכם כרטיס חזור שכבר לא מתאים לכם – זה מצב בו הכרטיס הזה משתלט על תכנון הטיול שלכם ומכתיב לכם פעולות ארוכות ויקרות שלא הייתם עושים אם לא הייתם תקועים איתו. אז יאללה, שחררו אותו לשלום.

באיזה שלב כן קונים כרטיס חזור? אתם כבר תדעו לבד.

צריך כרטיס יציאה?

בטח שמעתם שיש מדינות שלא נותנות להיכנס אליהן בלי כרטיס חזור, או בלי כרטיס יציאה. זה נושא שמבלבל המון אנשים. בחיי שבממוצע אני עונה על שאלות שקשורות לנושא חמש פעמים ביום. כל יום ויום.

אז בואו נעשה סדר: בעת הגעה למדינות מסויימות במזרח, *יתכן* שתדרשו להציג כרטיס יציאה.

בשורה התחתונה – זה פתיר לחלוטין וזו לא סיבה להימנע מכניסה למדינה עם כרטיס הלוך בלבד.

עניין כרטיסי היציאה הוא נושא רחב בפניו, ולכן הקדשתי לכך מדריך נפרד.

הלוך-חזור או כיוון אחד: מסקנות

אינטואיטיבית אנשים נוטים לקנות כרטיס חזור מראש, אך בפועל, כשמדובר על טיול ארוך, זו כנראה אינה ההחלטה החכמה.

אם תקנו כרטיס חזור, יש סיכוי טוב שתשלמו יותר על כרטיס גמיש, וגם על שינויי תאריך נוספים, ואולי אפילו על שינוי היעד ממנו אתם חוזרים לארץ. מעבר לשיקולים הכספיים, מדובר בכאב ראש רציני.

הפתרון הוא לטוס עם כרטיס לכיוון אחד. זה יאפשר לכם להיות גמישים וחסרי דאגות בקשר לחזרתכם לארץ. ואל תשכחו להצטייד בכרטיס יציאה זמני במידת הצורך.


ומה עם שאר השאלות שלכם בנוגע לטיסות במזרח?

זהו מדריך שני מתוך סדרת מדריכי הטיסות למזרח.

שאר חלקי הסדרה:

שיתוף:

הסיפוק שלי מגיע מעזרה למטיילים במזרח: גם מעזרה לעומק ללקוחות שלי, אבל גם מהמון רגעים יומיומיים של עזרה קטנה למטיילים בשאלות, ובהשקעה באתר ובקבוצות המטיילים. זה הכל בשבילכם.

בדתות ההודיות נהוג מאוד לבקש ולתת daana: תרומה כראות עיניכם בתמורה לשירות כלשהו.

באופן דומה, אני מציע לכם לתמוך בפעילות שלי כראות עיניכם ולפי יכולותיכם. תודה!

מדריכים נוספים שיכולים לעניין אותך

יש לכם שאלה או התלבטות? צרו איתי קשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו לי תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    הסל שלך ריקחזרה

    כל העדכונים על המזרח -
    עד אליכם!

    קבלו למייל טיפים, עדכונים והמלצות על טיול בהודו, נפאל ומיאנמר!